Back when I was a child

 回憶起我還是孩子的時候
Before life removed all the innocence

 生活還是無憂無慮的
My father would lift me high

父親常將我舉的高高地
And dance with my mother and me

然後和我與母親一起共舞

And then….

然後
Spin me around 'til I fell asleep

帶著我轉圈 直到我入睡

Then up the stairs he would carry me

 再把我抱上樓
And I knew for sure I was loved

那時我就知道 我是擁有父愛的

 

If I could get another chance

如果能再有一次機會

Another walk, another dance with him

可以再和他一同散步、與他共舞
I'd play a song that would never, ever end

我會播放一首永遠不會結束的歌
How I'd love, love, love

因為我真的很想很想
To dance with my father again

再和父親跳一次舞 

 

When I and my mother would disagree

當我與母親意見相左的時候

To get my way, I would run from her to him

我轉身跑去找父親
He'd make me laugh just to comfort me

他會為了安慰我而逗我開心
Then finally make me do just what my mama said

最後要我遵照母親的意思去做
Later that night when I was asleep

那天晚上 我入睡了後
He left a dollar under my sheet

他在我床單下留下一塊錢
Never dreamed that he would be gone from me

卻從沒有想到 他從此離我而去

 

 

If I could steal one final glance

如果我能再見他一面

One final step, one final dance with him

留下最後一步 再與他共舞一次
I'd play a song that would never, ever end

我會播放一首永遠不會結束的歌
'Cause I'd love, love, love

因為我真的很想
To dance with my father again

 再與父親共舞

 

 

Sometimes I'd listen outside her door

有時我在母親的房門外
I'd hear how my mother cried for him

聽見她又為了思念父親而哭泣
I pray for her even more than me

我常常為了她向上天祈求 比為自已祈求還要多
I pray for her even more than me

為了她 我更頻繁向上天祈求禱告

 

I know I'm praying for much too much

我知道我向上天祈求太多次了
But could you send back the only man she loved

但是上天啊 您是否可以送回 她此生唯一所愛的男人
I know you don't do it usually

我知道您不常如此
But dear Lord she's dying

但親愛的上天 我母親是如此的地渴望
To dance with my father again

與我父親再一次共舞

Every night I fall asleep and this is all I ever dream

這是我每晚入睡後……唯一的夢

 

 

 

 

                                                                                             親愛的老爸 我很想你

                                                                                           我真的多麼地希望.......... 

                                                                                                  能在我的婚禮上與你共舞......


arrow
arrow
    全站熱搜

    Rose 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()